Farväl, moder Spisvärme, välkommen, syster Amelia!

Lagom till att en mängd nybakade, stjärnögda studenter springer ut och möter den ljusnande framtid med mössan käckt på svaj springer även min kära lilla blogg ut i stora världen och flyttar in under Amelias tak! Här ska den nu få pröva sina vingar i sällskap av de andra VIP-bloggarna (och är det bara jag som tycker att ”vippblogga” låter som en sällsynt fågel? Fram med tubkikaren!). Jag fäller en liten tår för att min lilla Spisvärme blivit flygfärdig och försvinner ut men gläds storligen åt att den har hittat en så trevlig hemvist, för jag minns tidningen Amelias barndom och hur mycket jag tyckte om den redan då. Min lilla blogg får ett fint bo! Jag hoppas innerligen att ni som har följt med så här långt hänger med bort till Amelias holk och fortsätter lyssna på mitt jublande kvitter. Samt har överseende med överdrivna fågelreferenser – det beror på att jag sitter och mumsar på rostade solrosfrön. Tack för era glada tillrop och väl mött på blogg.amelia.se/sigrid!

Lämna en kommentar