Mobileo

En lärdom som jag har dragit av de senaste veckornas flängande är att en would-be bloggare som ofta befinner sig på resande fot behöver en bra mobiltelefon. Min nuvarande har visserligen en ljuvlig nyans av djupturkos som precis matchar min vinterkappa men stundom måste man sätta sådana ytterst relevanta hänsyn åt sidan och tänka praktiskt. Men var börja? Mobilmarknaden är en snårskog och som alla anständiga människor använder jag mina fritidssurftimmar till att ta reda på hur man bäst stoppar sin egen korv snarare än för- och nackdelar med kommunikationsteknologi. Eftersom jag inte var beredd att lägga om mina nätvanor använde jag en livlina och ringde en vän. Han gav mig lite riktlinjer och rådet att gå in i en butik och klämma och känna lite eftersom det ändå är min egen användarupplevelse som är det viktigaste. Sagt och gjort. Jag knatade in i mitt närmsta Phone House i Solna beredd på att få ett öra fullt av obegripliga fakta och märkliga uppsälj medan jag försökte lägga vantarna på närmsta demo-ex, men till min förtjusning kom dessa dystra förväntningar på skam när jag istället möttes av ett flertal belästa, belevade och på alla sätt bedårande unga män som lyssnade, informerade och engagerade mig i ett givande samtal om användargränssnitt, farmors köttbullar samt vad man helst äter när man har sorg. Det slutade med att jag, efter att ha klämt och känt på såväl mobiler som personal, vandrade hemåt glad och nöjd med en utmärkt liten apparat som både får plats i behån och går att använda som nagelfil. Så nu ser jag fram emot att ladda upp rapporter från mina underbara äventyr i matsverige från allsköns fortskaffningsmedel. När jag inte korvsurfar, förstås.

5 tankar på “Mobileo

Lämna en kommentar